Преодолян е основен проблем в Android

Разработчиците на приложения за мобилна платформа Android вече могат да си отдъхнат. Google реши един от основните проблеми на операционната система, който принуждаваше разработчиците да се съобразяват с различни екрани и резолюции. Оттук насетне, приложенията ще се „разтягат” автоматично според екрана, а това ще доведе до намаляване на фрагментацията на мобилната платформа.

 
В бъдеще версиите на Android за смартфони и таблети ще се слеят в една, обещава Google  

Проблемът ще бъде преодолян с помощта на свободно достъпна за сваляне библиотека Android Compatibility Package, която съдържа обновени класове и други компоненти, съобщи ReadWriteWeb.com.

Фрагментацията на Android е проблем, който възникна в резултат на твърде честото обновяване на платформата и многото производители на устройства, работещи под нейно управление. По данни на Google, в момента 3,9% от устройствата използват Android 1.5, на 6,3% е инсталирана версия 1.6, други 31,4% работят под версия 2.1, а най-много – 57,6% използват Android 2.2. Версия 2.3 на системата е инсталирана само на 0,8% от устройствата.

Необходимостта разработчиците да се съобразяват с изобилие от версии и устройства многократно бе критикувана от анализатори, конкуренти на Google, вкл. от шефа на Apple – Стив Джобс, и медии. Компанията TweetDeck, например, която разработва едноименния Twitter клиент, написа на своя сайт, че е принудена да отчита огромен брой модели смартфони и няколко версии на Android, което бе изтъкнато от Стив Джобс.

По-късно, през декември фрагментацията на Android бе посочена като голям недостатък и от изпълнителния директор на финландската компания Rovio – разработчик на известната игра Angry Bird. Според Питер Вестербака, неговата компания е трябвало да пусне отделна версия на играта за гугълфони с ниска производителност.

В началото на февруари т.г. Google пусна приложния програмен интерфейс Fragments API за Android 3.0 (версия на системата за таблети). Той опростява писането на приложения, които се мащабират автоматично на различните екрани, избавяйки по този начин разработчиците от ангажимента да се съобразяват с характеристиките на наличните устройства.

Недостатък на Fragments API бе, че интерфейсът не е съвместим с версиите на Android SDK по-ранни от 3.0 Honeycomb. Но ето, че Google коригира този недостатък и новият API може да се използва за разработка на приложения за всяка версия на платформата от 1.6 нататък.

Всички тези подобрения, направени от Google, правят възможно приложенията, написани за Android смартфони, да работят и на Android таблети с по-големи екрани и при по-висока резолюция, без да бъдат пренаписвани. По този начин и потребителите ще получат по-широк избор от приложения.

За да се възползват от новото предимство, разработчиците трябва да си свалят библиотеката Android Compatibility Package. Освен самия API, тя съдържа Loader API, обновени класове и някои други компоненти. Библиотеката е достъпна чрез стандартното обновление на пакета за разработка SDK.

В бъдеще Google планира да обедини в една двете версии на Android – съответно за смартфони (Android 2.3 – Gingerbread) и таблети (Android 3.0 – Honeycomb).

Коментар