Нововъведение от Xerox прави персонализирането на снимки по-лесно и достъпно. Представете си, че добавяте своето име или някакво послание към снимка и те се сливат с изображението, сякаш винаги са били в него. Всичко това е възможно със Simple Personalized Imaging (SPI) – улеснено персонализиране на изображения.
“Искахме да направим персонализирането на изображения толкова лесно, че всеки обикновен потребител да получи крайно изображение, което изглежда сякаш текстът принадлежи естествено в него”, каза Раджа Бала, главен учен и лидер на проекта SPI.
Магията е в технологията, която автоматично настройва перспективата и ъглите, а резултатът е персонализиран текст, който изглежда като съставна част на изображението, допълва Бала.
SPI е софтуер за въвеждане на променлива информация в изображения, насочен към нарастващия пазар на персонализирани фотоматериали – календари, поздравителни картички и фотографски книги, чрез вмъкване на текстови послания в изображенията.
Използвайки елементарен интуитивен интерфейс, потребителите зареждат снимката си в софтуера и позиционират текста на желаното място. SPI анализира изображението и преценява как да оформи текста според перспективата на обектите в снимката, така че думите да изглеждат сякаш принадлежат към оригиналното изображение.
Потребителите могат да настройват формата и разположението на текста, както и да избират шрифт, цвят и други специални ефекти. Текстът може да бъде разположен на празен фон или да замести съществуващ в изображението текст, като пътен знак или билборд.
SPI използва комбинация от анализ на изображението и техники за компютърна визия, които изчисляват триизмерната перспектива на повърхността на изображението. Настоящата версия поддържа поставяне на текст върху плоски повърхности като стени и тротоари.
Предлаганите до момента решения за персонализиране позволяват поставянето на фиксиран текст в предварително избрани изображения или предлагат сложни и скъпи инструменти за вмъкване на текст, които са предназначени за професионални графични дизайнери. SPI запълва пропастта между тези две крайности, позволявайки на обикновените потребители да персонализират собствените си изображения с прости и, въпреки това, завладяващи ефекти, посредством интуитивен софтуер.
Уеб базиран експериментален прототип ще бъде достъпен за потребителите след месец. SPI е разработен в съвместимост и допълнение към набора технологии за персонализиране на XMPie, компания на Xerox. Технологията може да бъде използвана и за създаване на персонализирани промоционни материали за директен маркетинг.
Компанията за изследвания Info Trends твърди, че щатския пазар на фото продукция ще отбележи общ годишен ръст от 22 процента от 2007 до 2013 година, с приходи, надминаващи 2,5 милиарда долара.