Маркетинговите бюджети на ИТ доставчиците ще нараснат с 8% през настоящата година в световен мащаб, прогнозира IDC. В същото време се очаква приходите да нараснат само с 6,85%.
В последните няколко години бюджетите за маркетинг в ИТ сектора намаляваха. Така например, през 2009 година те паднаха двойно по-бързо, отколкото приходите. През миналата година приходите започнаха да се възстановяват, но маркетинг бюджетите не растяха.
По време на световна икономическа криза и веднага след излизане от нея маркетинговите отдели на ИТ доставчиците трябва да постигат повече с по-малко ресурси, отколкото са имали по-рано, отбелязва IDC.
Още когато започна кризата, повечето наблюдатели на пазара и водещи бизнесмени прогнозираха, че никога вече ИТ индустрията няма да се върне към нивата на растеж отпреди 2008 година.
През настоящата година бюджетите за маркетинг започнаха да растат. „Следва внимателно да наблюдаваме за това как маркетолозите, преминали през криза, ще се разпореждат с бюджетите", посочват анализаторите.