Опитът от продажбите на iPad показва, че близо 20% от потребителите купуват клавиатура за своя таблет. Според анализатори, това е твърде нисък показател и се обяснява с високата цена на аксесоарите за епълското устройство, пише digitimes.com.
Повечето доставчици на таблети предвиждат поддръжка на външна клавиатура за своите устройства, но производителите на клавиатури оценяват сдържано перспективите в този сегмент.
От друга страна, по-голяма част от приложенията за iPad предвиждат използване на сензорен екран. На практика, възможностите на физическа клавиатура могат да са от полза при интензивно писане на текстове, например електронни писма.
Подобни съображения освен за iPad важат и за Android устройствата. Не така обаче стоят нещата при таблетите с Windows 7. Корпоративните потребители на тези устройства могат да извлекат повече ползи от физическата клавиатура, но пък Windows 7 таблетите са по-малко разпространени, което ограничава пазара на клавиатури за тях.