гр@мотно.да! е програма на М-Тел, която ще се фокусира върху онлайн и езиковата грамотност на учениците. Инициативата ще обхване теми като това дали децата ни са достатъчно запознати със заплахите, които крие световната мрежа и как да ги избегнат, както и учим ли ги на отношение към родния език и следването на правилата за грамотно писане. В бъдеще тя ще бъде разширена с още активности, които са в сферата на грамотността.
По този начин телекомът ще продължи и разшири обхвата на активностите, свързани с езиковата и социална грамотност, по които работи през 2010-а в стремежа си да допринася за развитието на обществото.
През изминалата година с подкрепата на М-Тел на национално ниво образователният портал Академика БГ проведе повече от 60 училищни състезания по грамотно писане. В рамките на открити сесии за проверка на грамотността, които се проведоха на три централни локации в София, правописа си тестваха още над 3000 жители и гости на града.
През 2011 кампанията гр@мотно.да! ще пренесе инициативата за грамотност и в интернет пространството. Всеки ще може да направи онлайн тест, за да провери нивото си на грамотност и степента на запознатост с безопасното онлайн общуване. Тестът ще съдържа въпроси както от граматиката на българския език, така и такива, които проверяват доколко сме запознати с естеството на онлайн общуването, със заплахите, които можем да срещнем в интернет, както и с какво онлайн комуникациите ни помагат и услесняват в ежедневието.
В допълнение ще има възможност за ученици, учители и родители да се запознаят с правила и съвети за безопасно сърфиране, както и с насоки за това как интернет може да бъде полезен в различни сфери на живота.
Кампанията гр@мотно.да! ще включва още открити сесии на ключови обществени места в големите градове. Първите три града, които ще покажат познания по правопис, са Пловдив, Варна и Стара Загора. По време на откритите сесии желаещите от всички възрасти ще получат възможност безплатно да проверят до каква степен владеят книжовния български език, като попълнят тест, който на място ще бъде проверен.
Грамотността е кауза, която М-Тел защитава чрез цялостната си социална политика. Компанията подкрепя инициативата „Приказка за пътя”, която учи най-малките какво е правилното поведение на пътя. До края на годината 24 интерактивни образователни спектакъла ще запознаят децата с правилата за движение.