Социалната мреже MySpace продължава да губи почва под краката си. Приходите за последната финансова година са паднали до 109 милиона долара, съобщи techcrunch.com, позовавайки се на конфиденциални документи на News Coep. – собственик на MySpace.
Документите са били предоставени на потенциални купувачи на мрежата. През ноември 2010 г. News Corp. за пръв път обяви, че търси купувач на MySpace.
Социалната мрежа беше придобита от News Corp. през 2005 г. за сумата от $580 млн. В последните години обаче приходите от проекта падат драстично. Ако през 2008 г. MySpace генерира 900 милиона долара, то сега тя прави 8-9 пъти по-малко.
Проблемите на MySpace идват от Facebook, която привлече нейната аудитория. За периода от февруари 2010 г. до февруари 2011 г. аудиторията на MySpace е намаляла почти двойно – с 43,2%, по данни на Comscore. Към февруари т.г. членовете на MySpace наброяват 63 милиона.
През финансовата 2011 година поддръжката на мрежата възлиза на $274 млн., т.е. 2,5 пъти повече отколкото са приходите й. Проектът ще отчете загуба от $165 млн., според официалните документи.
News Corp. обещава да направи MySpace печеливша през следващата година. При прогнозирани приходи от $84 млн., за мрежата ще бъдат изразходвани $69 млн., което ще се дължи и на скорошното масово съкращение на персонала.
Според анализатори обаче, прогнозите на News Corp. не съответстват на действителността. Твърди се, че MySpace няма да може да съкрати разходите си с $205 млн. само за една година. Сериозните играчи на интернет пазара пък въобще не са заинтересовани от покупка на сайта.