За една година продажбите на електронни книги в САЩ са се утроили, според данни на Асоциацията на американските издатели. Статистика на онлайн магазина Amazon пък сочи, че обемът на продадените е-книги превъзхожда два пъти този на традиционните хартиени издания.
Специализираните устройства за четене на електронни книги се появиха на пазара сравнително скоро. Въпреки това през миналата година те станаха най-продаваният продукт на Amazon и Barns & Noble. В резултат на това се увеличиха рязко и продажбите на е-книги.
През февруари е-книгите са генерирали приходи от 90,3 милиона долара, което е три пъти повече, отколкото за същия месец на миналата година. Едновременно с бума в е-книгите се наблюдава спад в продажбите на хартиени книги за възрастни с 34% и на детски книги – с 16%, сочи статистиката.
Допълнителен тласък в продажбите на е-книги се очаква да даде нова инициатива на Amazon. Нейният Kindle – най-популярното устройство за четене на е-книги, поевтинява с 25 долара за сметка на реклама. Ако се съгласят да гледат рекламни послания, купувачите ще могат да се сдобият с четеца за 114 долара, вместо за 139.
Пазарът на устройства за четене на е-книги се е увеличил над четири пъти през миналата година, достигайки 12,8 милиона броя, по данни на IDC. Катализатор за нарасналия потребителски интерес към подобни устройства е силното намаляване на цените им.
Лидер на пазара на четци за е-книги е Amazon, която през миналата година има над 48% дял с Kindle. На второ място е Barnes & Noble с цветния модел NOOKcolor.