Apple ще продава новия си iPhone при над 50% брутен марж

Всеки продаден iPhone ще генерира около 50% брутен марж за Apple и неговия партньор Cingular Wireless. Това ще осигури добри печалби за двете компании и възможност за бъдещи намаления на цените на музикалния телефон, според компанията за анализи на пазара iSuppli.
Производствената стойност на версията Apple iPhone 4GB е $245.83, по данни на Suppli, изнесени в digitimes.com, което означава 50.7% марж при продажна цена на дребно $499. Общият разход за 8GB модел е $280.83, като устройството се продава за $599, т.е. при 53.1% марж.
Досега Apple e постигал маржове от над 45% за продукти като iMac и iPod nano, според iSuppli. Нарастващата конкуренция при музикалните телефони ще принуди компанията да намали цените на iPhone в бъдеще, прогнозират анализаторите, за което има достатъчно място при сегашния марж.
Около 835 модела музикални телефони се очакват на пазара през 2007 година, според iSuppli. И в момента се продават 14 модела, които конкурират Apple iPhone, от компании като Nokia, Motorola, Samsung Electronics и LG.
Най-близкият конкурент на Apple iPhone като характеристики и форм фактор e LG KE850, който се очаква на пазара по-късно тази година. Друго подобно устройство е Nokia N800, което обаче е насочено към по-тясна пазарна ниша, за разлика от лансирания като масов продукт Apple iPhone.
Очаква се също някои производители да пуснат модели с “тъчскрийн” екрани, проектирани да конкурират директно Apple iPhone.
Продажбите на музикални телефони ще нараснат до 618,1 милиона броя през 2007 г., което е 39.9% увеличение спрямо 2006. Към 2010, продажбите ще достигнат 1 милиард, а целта на Apple е да притежава 1% от този пазар, според iSuppli.
Apple ще предложи iPhone чрез американския мобилен оператор Cingular Wireless, който ще продава устройството на пълната цена, без отстъпки, както е например в бизнеса със смартфони, подчинен на същия модел.  

Коментар