Оптичните носители все още са доста популярни, според ново проучване на компанията NPD Group сред американските потребители. Макар че навлязоха и други начини за представяне на видео, най-предпочитани остават оптичните носители.
Потребителите ползват най-често DVD и Blu-ray Disc (BD) за гледане на видео, твърди проучването. През последното тримесечие 77% от анкетираните са заявили, че използват DVD или BD, като този дял не е променен през последната година.
За сравнение, филми по ефирна телевизия или кабелна мрежа гледат 68%, а близо половината посещават киносалоните. 21% от анкетираните са потребители на услуги за видео по поискване.
Средно, всеки от анкетираните гледа видео на оптичен носител четири часа в седмицата. Този показател също не се е променил в продължение на една година.
От финансова гледна точка, 78% от разходите за филми отиват за покупка и наем на DVD и BD. Онлайн платформата Netflix държи 15% от приходите, а услугите за видео по поискване държат само 8%.