Мениджъри на Lenovo – Аурел Нетин (вляво), Младен Скулибер и Радослав Воденичаров – разкриха плановете на компанията за пазара на малкия и среден бизнес |
През следващите четири-пет години се очаква сегментът на бизнес-лаптопите в страните от развиващите се пазари да удвои нивата, достигнати на развитите пазари. Прогнозите сочат, че на този сегмент (без страните от Латинска Америка) ще се паднат над 50% от продажбите на бизнес-компютри в световен мащаб, заяви на пресконференция в София Аурел Нетин, мениджър на Lenovo за региона на Румъния, България и Молдова.
Новите мобилни компютри на компанията са предназначени именно за малкия и среден бизнес – за предприемачите и професионалистите, чиято работа е свъpзана с много движение, както и за младите хора, които знаят какво искат да получат, допълни Нетин, представяйки последна линия модели ThinkPad Edge.
"Lenovo бележи по-голям ръст от средния за пазара във всички сегменти в бизнеса с компютри"
Аурел Нетин |
„Създадохме този нов компютър с впечатляващи характеристики и външен вид. ThinkPad Edge E420s съчетава висока производителност с първокласен дизайн”, каза Нетин.
Той аргументира избора на компанията с някои факти за развитието на SMB сегмента. Според анализите на IDC, пазарът на лаптопи за малкия и среден бизнес е най-големият и бързо развиващ се търговски сегмент в глобален мащаб. Прогнозите са този пазар да расте с близо 20% на годишна база за периода 2011-2015 г.
Аурел Нетин цитира данни, според които Lenovo бележи по-голям ръст от средния за пазара във всички сегменти. "В края на миналата година достигнахме 60 милиона броя продадени компютри. В САЩ сме лидери при корпоративните ноутбуци и десктоп решения", заяви Нетин.
„От 2009 г. компанията акцентира върху линията Edge, предназначена за малкия и средeн бизнес. Делът на този пазар ще е около 30% за периода 2011 – 2014 г., ето защо Lenovo залага на тези продукти”, поясни Радослав Воденичаров, управител на Lenovo за България.
"Малкият и среден бизнес ще има дял от 30% на пазара за лаптопи в периода от 2011 до 2014"
Радослав Воденичаров
|
Той представи модела ThinkPad Edge E420s с 14-инчов дисплей, дебелина 1 инч и тегло 1,8 кг. Новост в дизайна на серията е матовата повърхност на лаптопа. Клавиатурата е със специална защита срещу заливане с течности.
ThinkPad Edge E420s идва с DVD плеър и записващо устройство, увеличена производителност и интегрирана графична карта във втората генерация процесори Intel Core, както и с функция Enhanced Experience 2.0 за бързо стартиране и рестартиране. Налични са актуалните безжични технологии за връзка.
Със система за озвучаване Dolby Home Theatre и възможности за създаване на конферентни връзки с HD качество и VoIP се покриват изискванията за съвременна мултимедия.
Младен Скулибер, маркетинг мениджър на Lenovo за Югоизточна Европа, показва новия бизнес лаптоп ThinkPad Edge E420s |
Младен Скулибер, маркетинг мениджър на Lenovo за Югоизточна Европа, обърна внимание върху конкурентната цена на новия продукт. „Серията е предназначена специално за малки и средни фирми, които могат да си върнат сумите по ДДС”, каза той.
ThinkPad Edge E420s вече се предлага в България чрез оторизираната дистрибуторска мрежа на Lenovo. Цената на базовите 14-инчови модели е 1799 лв. (с ДДС), като в зависимост от избраните технически характеристики може да бъде и по-ниска, поясни Радослав Воденичаров.