Lenovo залага на обещаващия SMB сегмент

 

Мениджъри на Lenovo – Аурел Нетин (вляво), Младен Скулибер и Радослав Воденичаров – разкриха плановете на компанията за пазара на малкия и среден бизнес

През следващите четири-пет години се очаква сегментът на бизнес-лаптопите в страните от развиващите се пазари да удвои нивата, достигнати на развитите пазари. Прогнозите сочат, че на този сегмент (без страните от Латинска Америка) ще се паднат над 50% от продажбите на бизнес-компютри в световен мащаб, заяви на пресконференция в София Аурел Нетин, мениджър на Lenovo за региона на Румъния, България и Молдова.

Новите мобилни компютри на компанията са предназначени именно за малкия и среден бизнес – за предприемачите и професионалистите, чиято работа е свъpзана с много движение, както и за младите хора, които знаят какво искат да получат, допълни Нетин, представяйки последна линия модели ThinkPad Edge.

"Lenovo бележи по-голям ръст от средния за пазара във всички сегменти в бизнеса с компютри"


Аурел Нетин
 

„Създадохме този нов компютър с впечатляващи характеристики и външен вид. ThinkPad Edge E420s съчетава висока производителност с първокласен дизайн”, каза Нетин.  

Той аргументира избора на компанията с някои факти за развитието на SMB сегмента. Според анализите на IDC, пазарът на лаптопи за малкия и среден бизнес е най-големият и бързо развиващ се търговски сегмент в глобален мащаб. Прогнозите са този пазар да расте с близо 20% на годишна база за периода 2011-2015 г.

Аурел Нетин цитира данни, според които Lenovo бележи по-голям ръст от средния за пазара във всички сегменти. "В края на миналата година достигнахме 60 милиона броя продадени компютри. В САЩ сме лидери при корпоративните ноутбуци и десктоп решения", заяви Нетин.  

„От 2009 г. компанията акцентира върху линията Edge, предназначена за малкия и средeн бизнес. Делът на този пазар ще е около 30% за периода 2011 – 2014 г., ето защо Lenovo залага на тези продукти”, поясни Радослав Воденичаров, управител на Lenovo за България.

 
"Малкият и среден бизнес ще има дял от 30% на пазара за лаптопи в периода от 2011 до 2014"

Радослав Воденичаров

Той представи модела ThinkPad Edge E420s с 14-инчов дисплей, дебелина 1 инч и тегло 1,8 кг. Новост в дизайна на серията е матовата повърхност на лаптопа. Клавиатурата е със специална защита срещу заливане с течности.

ThinkPad Edge E420s идва с DVD плеър и записващо устройство, увеличена производителност и интегрирана графична карта във втората генерация процесори Intel Core, както и с функция Enhanced Experience 2.0 за бързо стартиране и рестартиране. Налични са актуалните безжични технологии за връзка.

Със система за озвучаване Dolby Home Theatre и възможности за създаване на конферентни връзки с HD качество и VoIP се покриват изискванията за съвременна мултимедия.


Младен Скулибер, маркетинг мениджър на Lenovo за Югоизточна Европа, показва новия бизнес лаптоп ThinkPad Edge E420s  

Младен Скулибер, маркетинг мениджър на Lenovo за Югоизточна Европа, обърна внимание върху конкурентната цена на новия продукт. „Серията е предназначена специално за малки и средни фирми, които могат да си върнат сумите по ДДС”, каза той.

ThinkPad Edge E420s вече се предлага в България чрез оторизираната дистрибуторска мрежа на Lenovo. Цената на базовите 14-инчови модели е 1799 лв. (с ДДС), като в зависимост от избраните технически характеристики може да бъде и по-ниска, поясни Радослав Воденичаров. 

Коментар