Пловдивските публични изпълнители започнаха да изпращат покани и документи до длъжниците си по електронен път. За първите три месеца от функционирането на услугата са изпратени близо 700 електронни съобщения, като в 54% от случаите клиентите са потвърдили, че са получили поканата от данъчните, съобщи НАП.
Тази форма на комуникация значително съкращава разходите както на фирмите, така и на администрацията, тъй като не е необходимо клиентите да идват на място в офисите на НАП, за да получат своите съобщения.
При електронното връчване на документи публичните изпълнители изпращат електронно подписано съобщение, съдържащо прикачен документ, който от своя страна също е подписан с електронен подпис. В имейла от данъчните е описано, че получателят трябва да върне потвърждение, че го е получил, като за улеснение на клиентите е приложен и текстът на отговора.
Първите опити на пловдивските данъчни показват, че гражданите изпитват известни затруднения с отваряне на електронно подписаните документи. По тази причина все още се налага публичните изпълнители да дават напътствия по телефона как да се отвори имейлът и какъв отговор да се върне чрез електронна поща.
Данъчните са установили също, че някои длъжници нарочно не връщат потвърждение, че са получили е-поканата, с надеждата, че така ще отложат плащането към държавата. От агенцията апелират към своите клиенти да не чакат нова покана, а да изпълняват задълженията си навреме, защото публичните изпълнители разполагат с достатъчно инструменти за принудително събиране.
Електронната кореспонденция с клиентите на НАП стана възможна след като през миналата година влезе в сила изискване всички регистрирани по ЗДДС дружества да декларират имейл пред агенцията.