Тълпи от младежи търсят слава в уеб

Кандидатите за участие в "Американски идол” (American Idol), които са пропуснали звездния си шанс в популярното телевизионно състезание за изпълнители, търсят своите 15 минути слава на друго място – онлайн.
Амбициозни певци от цяла Северна Америка на тълпи се насочват към онлайн музикални конкурси, които не изискват прослушвания, но могат да предложат награди и дори договори със звукозаписни компании.
Поради възрастовото ограничение за участие в "Американски идол” само на кандидати над 16 години, по-малките се включват в онлайн конкурса „Експериментален американски идол” (American Idol Underground), който е лицензиран от продуцентите на телевизионното шоу и предлага награда от 10 000 долара.
Според технологични анализатори онлайн конкурсите процъфтяват, поради достъпността на видео камерите и тенденцията към едно ново явление, което те наричат „отворена култура”, според Ройтерс. Както при други уеб сайтове с генерирано от потребители съдържание, кандидатите за слава просто изпращат своя аудио или видео клип и канят други потребители да гласуват за тях.
Друго предимство на онлайн конкурсите е, че певците могат да участват с оригинални композиции, а не да изпълняват песни от предварително избран списък, както е в телевизионния конкурс.
В допълнение към популярността и наградите, някои сайтове за музикални конкурси предлагат и договор с музикална компания. Такъв е конкурсът „Музикална нация” (Music Nation), който е спонсориран от Epic records, работила със звезди като Майкъл Джексън и Шакира.
От 29 януари ще стартира гласуването за кандидатите в конкурс, който ще продължи 15 седмици. Победителите в трите категории поп, рок и градска музика ще получат като награда договори с Epic Records.

Коментар