Цените на флаш паметите падат, както и продажбите

Продажбите на флаш памети са намалели с 12% през ноември, а цените са спаднали рязко. Това е най-големият неуспех в сектора след провала през първите месеци на 2005 година, отчитат анализатори на бранша. Причината за спада при флашовете е увеличението на продажбите на други чипове памет и по-специално на DRAM, смятат експертите.
Откакто продажбите намаляха през последните няколко месеца, цените също тръгнаха надолу. Доклад за състоянието на индустрията, публикуван от японската компания Nomura Securities, твърди, че продажната цена за 4Gb флаш е паднала с 24.5% за един месец, считано от втората седмица на декември.
Тенденцията на спад се очаква да продължи в близка перспектива, въпреки големите инвестиции, които правят компаниите, за да увеличат производството и да осигурят по-голям пазар. Toshiba, един от световните лидери в производството на флашове, обяви в края на миналата седмица нов тънък чип с капацитет 16Gb, който е върхово постижение в сектора.
Макар и сегашният спад да е болезнен за индустрията, анализаторите смятат, че той няма да продължи много дълго. Според Nomura, пазарът на флаш памети ще възстанови своя ръст през втората половина на 2007 година, когато ще се увеличи диапазонът на приложенията.
През тази година се очаква флаш паметта да си присвои ролята на твърдия диск в някои продукти. Подобна тенденция се смята за един от ключовете за успех на флаш индустрията.
Наскоро излязоха продукти с капацитет 32GB, или почти колкото средния твърд диск за РС-тата с Windows XP, когато беше пусната тази версия на операционната система.
Според анализаторите, флаш продуктите ще дадат средносрочна и дългосрочна мощ на полупроводниковия пазар. Ако нещо задържа растежа на пазара, това са високите цени на флаш паметите с голям капацитет, които могат да конкурират за някои приложения твърдия диск.

Коментар