Бизнес приложенията срещат все по-претенциозни потребители

Само една малка част от разработваните приложения за смартфони ще достигнат до значим брой потребители. По-малко дори от 1% от приложенията ще бъдат свалени 1 милион пъти, твърди анализ на консултантската компания Делойт. Едва едно от пет приложения се даунлоудва повече от хиляда пъти.


Ако данни, получени от определено място, могат да се обменят с тези от облака, тогава таргетираната реклама ще се развие и марките ще печелят пари от приложенията си

Потребителите на смартфони и таблети са все по-претенциозни, а конкуренцията сред приложенията е все по-голяма в различните онлайн магазини. Бизнесите искат да използват приложения, за да продават услугите си или да подобрят лоялността на клиентите, което увеличава търсенето на висококачествени приложения, а борбата между отделните марки се изостря.

Доказано е, че 45% от потребителите на смартфони свалят едно приложение веднъж седмично. Според Делойт, най-успешните приложения са тези, които помагат да се възползваш напълно от преносимостта на смартфона и други негови отличителни качества, а не програми, които са свързани с функциите му на компютър.

Апликациите, ползващи акселерометъра на телефона, се предпочитат от 77% от потребителите, а приложенията, свързани с услуги за местоположение – от 61%. Най-успешни са тези приложения, които смесват данните от местоположението  с данните в облака.

„Информацията, свързана с местонахождението, е много важна за еволюцията на пазара на приложения”, казва Хауърд Дейвис, медиен партньор в Делойт. „Ако данни, получени от определено място, могат да се обменят с тези от облака, тогава таргетираната реклама ще се развие и марките ще печелят пари от приложенията си”, допълва той.

Експертите на компанията дават за пример за добре написана програма "Tesco finder". „Едно корпоративно приложение трябва да предоставя характеристики, които са специфични за него (като например данни за местоположение), а не просто да бъде съкратена версия на сайта на компанията”, коментира Стефани Бахдасариан, директор за изследване на потребителските технологии и пазари в Gartner.

Проучването на Делойт, проведено сред 31 000 потребители на смартфони, засяга и други браншове. Vodafone, например, откри наскоро, че участниците в нейното вътрешно проучване за таблети свалят средно по 39 приложения всеки, а достъпът до социална мрежа е една от най-популярните функции.

Коментар