Китайският ИТ гигант Lenovo, приемник на РС бизнеса на IBM, влезе в Топ 3 на световния пазар за персонални компютри. През второто тримесечие компанията е продала 10,276 милиона РС, което й отрежда 3-то място с дял от 12,2% и ръст от 22,9% на годишна база, сочи анализ на IDC, публикуван вчера.
Топ 5 на РС пазара | |
1. HP 18,1% 2. Dell 12,9% 3. Lenovo 12,2% 4. Acer 10,9% 5. Asus 5,3% |
|
източник: IDC – Q2″2011 |
Lenovo изпреварва Acer, който отстъпва на четвърто място с продажби, възлизащи на 9,160 милиона РС и дял от 10,9% на световния пазар. Лидер продължава да бъде HP, държейки 18,1% от пазара, следвана от Dell с 12,9%. Двете компании са продали съответно 15,263 и 10,927 милиона РС.
Правят впечатление много малката разлика между Lenovo и заемащия втора позиция Dell, както и в пъти по-големият ръст (22,9%) на китайския производител спрямо останалите топ играчи – HP (3%), Dell (2,8%) и Acer (-10%). На пето място излиза Asus с 4,468 милиона броя продадени РС и дял от 5,3%. Тайванската компания бележи ръст от 6% и изпреварва Toshiba.
Според IDC, възходът на Lenovo се дължи на експанзията на пазарите извън Азия, особено в САЩ и Япония. Наскоро компанията стартира и джойнт-венчър с NEC, превръщайки се в най-големият доставчик на РС в Япония.
Като цяло, продажбите на РС в света са нараснали с 2,6% през второто тримесечие, достигайки 84,413 милиона броя. Челната петица на пазара в САЩ се формира от HP, Dell, Apple, Toshiba и Acer.