Държавата ще пести хартия с е-управление

Намаляване и постепенно премахване на хартиените документи е една от целите на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Тя ще бъде постигната с реализиране на проекта „Развитие на административното обслужване по електронен път”, заяви заместник-министър Първан Русинов при представяне на заданието за тръжна документация на проекта пред бизнеса.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз, и е ориентиран към „бързи, ефективни и устойчиви резултати, които да улеснят гражданите и бизнеса”, поясни Русинов.

Ще бъдат реализирани приоритетни регистри на администрациите, които са първични администратори и събират определени данни за граждани и фирми (удостоверения, разрешителни и т.н.). Всички останали ведомства ще получават тази информацията по служебен път, а няма да я изискват от гражданите. Така някои административни услуги ще се премахнат и трансформират във вътрешноадминистративни, защото ведомствата ще обменят информацията помежду си.

В рамките на дейностите ще бъде изработен шаблон, който ще показва на централните и местни администрации стъпките как да предоставят е-услуги и как да преминат изцяло към електронно управление.

Усъвършенстването на правителствения портал за достъп до е-услуги също е предмет на проекта. Ще бъдат добавени нови функции, като ще отпадне повторното въвеждане на информация и вграждане на обратна връзка. Това ще позволи на едно място централизирано да се провеждат обществени обсъждания. Коментарите и предложенията ще се виждат от всички и администрациите ще имат инструмент да отговарят на всички.

В срещата участваха десетки представители на браншовите организации от ИКТ сектора. Дискусията се провежда ден преди крайния срок за подаване на предложения и коментари, свързани с документацията. Обсъждането на предложенията ще се проведе в понеделник от 11 ч. в сградата на МТИТС.

Коментар