Търсене и е-поща доминират в интернет

Търсенето на информация в интернет е доминиращата онлайн активност

Търсенето на информация в интернет и електронната поща доминират сред онлайн заниманията. 92% от потребителите търсят в мрежата, като 59% от тях го правят всеки ден, сочи нов доклад на анализаторската компания Pew Internet сред възрастовата категория от 18 години нагоре.

На второ място по популярност сред онлайн активностите е електронната поща. Както и при интернет търсенето, 92% от анкетираните потребители изпращат и приемат имейли, като 61% от тях ползват е-поща всеки ден.

С търсене в интернет се занимават най-често младите потребители, в частност 96% от тези на възраст между 18 и 29 години. При възрастните (над 65 години), делът на търсещите информация в интернет също е много висок – цели 87%.

Хората с висше образование и високи доходи по-често използват търсещи машини, особено когато се сравняват с останалите на базата на ежедневните им навици, твърди проучването. По същия начин е-пощата е по-популярна сред младежката аудитория, випусниците на университети и хора с висока заплата.

Като цяло, новото изследване потвърждава резултатите от проучване от 2002 година, когато Pew Internet установи, че над 8 от всеки 10 потребители ползват търсачки, а 9 от 10 работят с електронна поща. Излиза, че за 10 години почти няма промяна в навиците на потребителите спрямо двете най-популярни интернет услуги.

Наблюдава се обаче значителна промяна в ежедневната активност. Ако през 2002 година само 49% от потребителите са търсели всеки ден информация в интернет, а 29% са приемали или изпращали е-писма, сега този показател е около 60% и при двете категории дейности.

Най-голям прогрес бележи четенето на новини от уеб сайтове. В другия край на скалата пък са покупките онлайн – за 10 години броят на потребителите, които пазаруват през интернет, се е увеличил само с 10%.

Социалните мрежи започват да стават популярни от 2005 година насам, като се наблюдава много бърз растеж в периода 2007-2009 г. В момента над 65% от интернет потребителите ползват социални мрежи, сочи проучването на Pew за възрастовата категория над 18 години.

Коментар