Плановете за продажба на течнокристални телевизори бяха сериозни понижени заради кризата в Европа, САЩ и Япония |
В края на миналата година Samsung, LG, Sony, Sharp и Toshiba оценяваха оптимистично пазара през 2011. Първоначално Samsung планираше да продаде 50 млн. телевизора, LG и Sony – по 40 млн., Sharp – 18 млн., а Toshiba – 20 млн. Но фактори като бедствието в Япония, дълговите проблеми на САЩ и Европа и инфлацията в много региони на света принудиха водещите производители да понижат прогнозите си.
Sony, например, е намалила почти двойно планирания обем на продажби на телевизори през 2011 г. – от 40 на 23 милиона. Samsung е ревизирала плана си до 36-37 млн. броя, което е с 25% по-малко от предвиденото по-рано. При LG понижението е с 30% до 27 млн. броя. Philips, Vizio и Panasonic също са намалили годишните си планове.
Освен икономическите проблеми върху плановете на производителите са повлияли насищането на пазара на течнокристални телевизори в най-развитите региони като Северна Америка, Западна Европа и Япония.