Повечето потребители на таблети са мъже, докато устройствата за четене на е-книги са предпочитани от жените, разкри проучване на Nielsen. Компанията е анализирала пазара на тези два продукта през второто тримесечие на годината.
61% от купувачите на е-четци в периода април-юни са били жени. За сравнение, през третото тримесечие на миналата година делът на дамите е възлизал на 46%.
В същото време 57% от купувачите на таблети през второто тримесечие на настоящата година са били мъже, докато в периода юни-септември 2010 г. делът им е достигал 61%, сочат данните на Nielsen.
За една година се е променила и възрастовата структура на потребителите на таблети. Ако през Q3 на миналата година 62% от притежателите на нови таблети са били над 34-годишни, то през Q2‘2011 делът на тази категория потребители е намалял до 46%.
Почти се е удвоил обаче делът на новите собственици на таблети в категорията над 55 години – от 10% на 19% за една година, установява проучването на Nielsen.
Подобно изследване на Inneractive, огласено тази седмица, разкри, че повечето потребители на мобилни Android устройства са мъже, докато BlackBerry смартфоните са предпочитани от жените.
В табличката май са обърнати половете – там пише, че 61% от купувачите на е-четци са МЪЖЕ, обратно на текста.