Webit Congress – по-всеобхватен и същевременно по-специализиран от всякога

На 26 и 27 октомври Webit Congress 2011 събира в София сто от най-известните практици и най-влиятелни лидери в света, за да представят своя опит в сфери като стартиращи компании и инвестиции, е-търговия, online маркетинг и реклама, управление, дизайн и програмиране, гейминг и телекомуникации. Със своите седем конферентни панела, събитието предоставя уникална възможност за специалисти от различните сектори в България да изберат най-интригуващите за тях лектори и да проследят от първо лице тенденциите в бизнеса и маркетинга в следващите месеци и години. Светила от различни области на дигиталната и IT сфера ще бъдат водещите говорители във всяка от конферентните програми.

Сърцето на Webit Congress без съмнение отново ще бъде Главната сцена – мястото за е-маркетинг, е-продажби, социални медии, където топ-експертите от световната дигитална индустрия ще представят своите идеи и ноу-хау и ще обсъдят проблемите и предизвикателствата пред дигиталния пазар. Както винаги, Главната сцена ще събере над 700 участника. Презентациите и дискусионните панели ще се фокусират върху успешни практики от света и региона в области като е-маркетинга, модели за комуникация с клиентите, стратегия за присъствие на бранда в интернет, успешни практики при онлайн продажбите и е-търговията, маркетинговите похвати в социалните медии, мобилния маркетинг и адаптирането на брандовете към неговите тенденции и др. Лектори са основатели, президенти и директори на най-големите, най-успешните, най-иновативните и заредените с най-голям потенциал за ръст компании като Microsoft, eBay, PayPal, Google, Facebook, Saatchi & Saatchi, и др. Главната сцена ще предложи на своите посетители и едно уникално преживяване с един от малкото в света  дигитални магьосници – Марко Темпест.

За първи път тази година Webit Congress представя DevCamp Работилницата – мястото, където си дават среща топ разработчиците и уеб девелопъри от Централна и Източна Европа и представителите на водещите световни доставчици на платформи и операционни системи. В рамките на събитието участниците ще обменят своят богат опит, контакти и визия за развитието както на платформите, така и на приложенията за тях. Всеки уъркшоп е с продължителност половин или един ден и ще предложи на участниците техники и стратегии, споделени от топ експерти в съответната сфера. Сред лекторите е и Джон Лън, директор Платформи и Интеграция в PayPalX, който ще демонстрира новостите в онлайн разплащанията.

Инвестициите в стартиращи компании и бизнес проекти също заемат своето важно място в двудневното събитие – едни от големите инвестиционни компании и бизнес ангели ще пристигнат в София специално за StartUp Village на Webit Congress, който събира на едно място опита на над 50 от най-добрите startup компании в Централна и Източна Европа. Акцент в програмата на форума са инвестиции в дигитални технологии и стартиращи компании именно от тази част на Стария континент. Инвеститорите ще споделят кои са проектите, които биха финансирали, ще направят анализ на настоящите и бъдещите тенденции и очакванията им за развитие на дигиталната индустрия. Предприемачи и новатори от България и региона ще имат възможност да се включат в специални панели за това, как се търси инвеститор, как следва да се подготвят презентации, бизнес планове и др. Участниците в StartUp Village ще срещнат Иля Лаурс, чиято компания GetJar е обявена за „Технологичен пионер за 2011 г.“ от Световния икономически форум. Списание „Тайм” включва GetJar в списъка на „десетте стартиращи компании на 2011 г., които ще променят живота“.

The Creative Lounge пък ще представи първокласна конферентна програма от работещи решения и тенденции в дигиталния криейтив, поднесена от водещите професионалисти в индустрията. Сред засегнатите теми ще бъдат използването на различни рекламни формати, процесът при създаване на идентичност, използване на приложения, видео съдържание и др. Конферентната програма в рамките на Creative Lounge ще бъде полезна за всички рекламодатели и дизайнери от региона, а сред лекторите са икони за рекламната и криейтив индустрията, като Джейсън Литъл, творчески директор на Landor Associates Paris, Едуард Опара от Pentagram, Том Адамс, главен дигитален директор във FutureBrand Worldwide и др.

Разработчици, рекламодатели, дистрибутори и инвеститори ще си дадат среща по време на Webit GamesVille, за да обсъдят новите възможности и бъдещето на развлекателната и онлайн гейминг индустрия. На 26 октомври в София, това събитие включва богата конферентна програма, представена от топ експертите и играчите в бранша на онлайн и мобайл игрите. Това ще бъде най-важният форум за гейминг индустрията в Централна и Източна Европа и ще представи последните тенденции и успешни практики в различните сфери – от бизнес и маркетинг до програмиране, производство, дизайн и визуални изкуства. Специално за Webit Congress в България пристига и един от създателите на Angry Birds – Жулиен фуржо.

Темата на традиционния Мастърклас тази година е „Общности: Когато личните и корпоративните ценности се слеят” и ще бъде представена от Джилиян Месиг, президент и съ-основател на SEOmoz – най-известният световен доставчик на SEO услуги, около който се формира едно от най-активните професионални общества в мрежата. Лекторът ще сподели с участниците доказани стратегии и модерни похвати при изграждането на общество около марката, нейните фенове и маркетинга от уста на уста и използването му като основа за устойчиво развитие за фирмата. Мастъркласът е насочен към всеки, изправен пред предизвикателството да развие бизнеса си, подходящ е за специалисти с опит в сферите на SEO и дигиталния маркетинг, но и за ръководители с интерес към от глобалните тенденции в развитието на маркетинга.

Отворените театри или т.нар. Open Theater ще предложат напълно безплатна конферентна програма с теми като мобилен и дигитален маркетинг и реклама, е-търговия и социални медии, представена от доставчици на първокласни услуги и технологични решения в сферата. Сред основните лектори са редица изпълнителни директори като Артур Банач от NetSprint, Одисеас Нтотсикас от Thinkdigital, Андри Вийанд от Altex Marketing и др.

Коментар