Слуховете, че HP ще продаде мобилната операционна система WebOS, засега не се оправдават. Напротив, компанията от Пало Алто провежда вътрешно преструктуриране с цел да намери точното приложение на придобитата от Palm система, съобщи precentral.net.
HP ще запази WebOS себе си и няма да я продава нито на Samsung, нито на Sony или на който и да е от спряганите към момента купувачи, сред които са дори Microsoft и Facebook. Това става ясно от вътрешнофирмен документ, разпространен сред служителите на HP и касаещ съдбата на мобилната ОС.
Ръководството на HP е решило да раздели бившата компания Palm на две части. Специалистите по разработка и маркетинг ще станат част от отдела „Стратегии и Технологии” (Office of Strategy and Technology) под управлението на Шейн Робинсон. Екипът, отговорен за хардуера, ще се присъедини към подразделението Personal Systems Group (PSG) с ръководител Стивън Де Уит.
Реорганизацията ще позволи на HP да намери най-подходящото приложение на мобилната система webOS. Отделът „Стратегии и Технологии” се явява своеобразен инкубатор на иновации, свързани с дългосрочни проекти. В неговия обсег са облачните изчисления, решенията за анализ на Vertica, придобита по-рано тази година от HP, и други технологии.
Миналия месец HP изненадващо обяви, че прекратява продажбата на WebOS устройства. Компанията дори започна тотална разпродажба на наличните таблети TouchPad на цени под 100 долара и на смартфони за 50 евро. Повечето анализатори бяха категорични, че HP ще продаде WebOS на някой от играчите в мобилната индустрия.