Близо два пъти повече български потребители са пазарували онлайн през първото полугодие в сравнение с предходните шест месеца, по данни от проучването E-Consumers Report Update. В онлайн пазаруването вече са въвлечени 50% от всички интернет потребители у нас.
Този съществен ръст за сравнително кратък период може да бъде обяснен с бързото навлизане и разпространение на сайтовете за групово пазаруване. Около 30% от потребителите използват тази опция за онлайн пазаруване, като около 15% от тях са осъществили покупка в сайтове за групово пазаруване през последните 3 месеца, твърди проучването.
По отношение на основните сайтове за онлайн пазаруване – потребителите все още предпочитат да пазаруват от български уеб ресурси.
През първата половина на 2011 година само една трета от интернет потребителите са достъпвали мрежата през мобилен телефон – 32,5%. Повечето от тях обаче предпочитат да се свързват чрез безплатен WiFi достъп, а не да използват услугите на мобилните оператори.
Използването на мобилен интернет силно зависи от социалното положение. Хората с по-високо социално положение използват в много по-голяма степен интернет през мобилния си телефон.
Изследването E-Consumers Report е извършено от All Channels | Interaction съвместно с агенция за маркетингови проучвания „Ноема“. „Нашата цел бе да установим не само какво правят най-често хората в интернет, но и как вземат своите решения“, коментира Камелия Павлова, мениджър „Дигитални комуникации” на All Channels | Interaction.
Анализът показва до каква степен дигиталната среда у нас създава потребители, как българите взимат решения за покупка и как споделят и обменят информация в интернет.