Рокади в Топ 5 на РС пазара, Lenovo изпревари Dell

 

Продажбите на РС нараснаха с 3,6% през третото тримесечие спрямо същия период на миналата година, по данни на IDC
 
Очакваната рокада в Топ 3 на световния РС пазар вече е факт. Lenovo изпревари Dell и вече заема второ място след HP, сочат предварителни данни на IDC за третото тримесечие.

Като цяло, продажбите на РС в периода юли-септември са нараснали с 3,6% в сравнение с третото тримесечие на миналата година и с 2,7% спрямо предходното тримесечие, но са по-ниски от августовската прогноза на IDC за ръст от 4,5%. В света са продадени общо 91,979 млн. персонални компютъра.    

Лидер на пазара продължава да бъде HP с дял от 18,1%. Компанията от Пало Алто бележи ръст с 5,3% на годишна база, благодарение на двуцифрено увеличение на продажбите в САЩ. Макар че беше критикувана за грешни стъпки в управлението през последните няколко месеца и засегната от отслабналото потребителско търсене в някои региони, компанията успя да изпревари общия растеж на пазара.

Dell, която заемаше второ място в предходното тримесечие, бележи спад с 1,6% на годишна база през третото, в резултат на което слиза с една позиция надолу с дял от 12%. Американската компания печели дял в Азиатско-тихоокеанския регион и CEMA, но отстъпва позиции на по-зрелите пазари, под натиска на силна конкуренция.

Lenovo подобрява позициите си във всички региони, като продължава своята експанзия в каналите за продажби и се възползва от безпорядъка сред останалите топ играчи. Компанията изпреварва пазара с ръст от над 10% за последните девет тримесечия и с 20 и повече процента в 6 от тези периоди.

ТОП 5 НА РС ПАЗАРА  
HP
18,1%  
Lenovo 13,7%  
Dell 12%  
Acer 10%  
Asus 6,5%  
източник: IDC – Q3″2011  

Всичко това изкачи Lenovo на второ място на световния РС пазар с дял от 13,7%. В допълнение, партньорството с NEC и поглъщането на Medion разшириха достъпа на компанията до пазарите в Япония и Западна Европа.

Челната петица допълват Acer и Asus с дялове съответно 10% и 6,5% от пазара. Acer бележи спад с 20,6% за третото тримесечие, в резултат на намалелия интерес към нетбуците и трусовете в ръководството на компанията. Asus расте с 30,2%, измествайки Toshiba от петото място, благодарение на успешния бизнес с масови ноутбуци, особено на развиващите се пазари.

IDC очаква едноцифрен ръст на РС пазара през четвъртото тримесечие и по-бърз растеж през 2012 и следващите години. Наблюдава се засилен интерес към таблетите и други устройства, но те все още не изместват персоналните компютри.

по темата: „Рокади в Топ 5 на РС пазара, Lenovo изпревари Dell”

добавете коментар...

  1. 5ko

    Вярно е, че производството на всички е в Китай, но има много фактори след производството, които обуславят добрият продукт. Такива фактори са тестовете за издържливост и добрата съвместимост на компонентите за максимално бърза работа, а тези тестове всяка фирма прави по различен начин и с различно времетраене.

  2. Киро

    Според мен няма никаква разлика между отделните марки, защото всички производители си изнесоха производтсвото в Китай. Отворете си PC-тата и ще видите, че или е прозиведено във FOXCON или в QUACOMM или в някой друг китайски производител. То затова сега икономиката на американците се гъне като кремвирш, но искаха да плащат нищожно на работниците в тези заводи. Е както се казва – Хитрата сврака с двата крака!

  3. Ej

    Тук се говори за продажби на за качество и подръжка … в България Делл ги бие всички !

  4. MNSP

    За Леново не е много вярно да се каже че е издигаща се марка. Та това е наследникът на IBM PC и лаптопи! Китайците стъпиха на здрав фундамент и показват че могат да поддържат високо качество, което е по-добро от това на поне 4 от топ 5 за които става въпрос в статията 🙂

  5. 5ko

    Толкова бързо напредване е колкото добро толкова и измамно, защото ако си спомняте навремето и Acer имаше подобно развитие и се изкачи до номер 2 може би защото поддържаха добри цени, но след това започна постепенно да губи позиции и продължава. Имам впечатление от личен опит, че Acer не са много качествени, особено бюджетните модели. Трябва да се каже, че е по-лесно да се покори върха отколкото да се задържиш там. Lenovo явно инвестират много, за да се забелязват и дано това не е за сметка на качеството. Все пак HP и DELL не са от вчера на пазара и хората няма да се втурнат да купуват издигаща се марка само заради името и.

Коментар