Вторият по големина производител на компютри в света, Lenovo, отвори днес ексклузивен магазин в центъра на София. България е сред малкото страни от Централна и Източна Европа с подобно присъствие на водещата марка за РС и лаптопи.
„Lenovo Exclusive Store е съвместен проект на Lenovo и IBS България. Магазинът предоставя възможност на всички потенциални и бъдещи клиенти на марката да видят продуктите, да се посъветват с консултантите и да бъдат обслужени”, каза на откриването регионалният мениджър Иван Бозев.
По предварителни данни на IDC за третото тримесечие, приключило на 30 септември, Lenovo изпреварва Dell и вече заема второ място на световния РС пазар, припомни Бозев. Компанията достига рекордно високи продажби от над 12 милиона компютъра и пазарен дял от 13,7%.
С оглед на конкурентната среда в момента, Lenovo дава сериозна заявка да се превърне и в безусловния лидер на пазара в световен мащаб, заявиха от компанията.
На пазара у нас Lenovo следва тенденцията всяко тримесечие да има по-голям ръст от средния за РС индустрията и да постига по-добри резултати от тези на останалите топ производители на персонални компютри, заяви Радослав Воденичаров, мениджър на компанията за България.
„Lenovo Exclusive Store е „територията” на Lenovo в България – място, където обучени професионални консултанти могат да дадат най-добрата информация на клиентите. Това е един от първите подобни проекти на Lenovo в Централна и Източна Европа, ексклузивен магазин на бранда, от който имаме и по-различни очаквания освен чисто икономически”, допълни Воденичаров.
Бизнесът на Lenovo както по света, така и в България е насочен към трите основни сегмента от пазара – корпоративни клиенти, малък и среден бизнес, крайни потребители. За всеки един от тях компанията има ясно дефинирани продукти, канал за разпространение и стратегии за позициониране на решенията си.
„От друга страна, имаме закономерност на всеки един пазар. В България най-силен в момента е бизнесът с крайни потребители и съответно в този сегмент постигаме най-голям растеж и марката става все по-популярна. В останалите два сегмента Lenovo е известна отдавна и задачата ни е да поддържаме доброто ниво на взаимоотношения и пазарен дял”, каза Воденичаров.
Lenovo, която преди години купи РС бизнеса на IBM, е ангажирана с разработка на продукти и технологии във всеки един от сегментите, които формират т.нар. персонален клауд компютинг – класически компютри, таблети, лаптопи и нетбуци, смартфони и смарт телевизори. Компанията ще развива и перспективния сегмент на ултрабуците, които са още един елемент от персоналния клауд компютинг, посочи Воденичаров.
Първият ултрабук на Lenovo е моделът U300S, който се отличава с „дишаща” клавиатура. При тази нова технология топлината се отвежда от горната част на клавиатурата, за да не се нагряват коленете на потребителя.
Lenovo Exclusive Store се намира до “Националната опера и балет”. В магазина е налична пълната гама продукти на компанията – от иновативните Idea лаптопи до легендарните Thinkpad, както и All-in-One работни станции, десктоп компютри и аксесоари. IBS България, която управлява ексклузивния магазин на Lenovo, e водещ бизнес партньор на ИТ гиганта и основен корпоративен доставчик на най-високия клас бизнес компютърно оборудване с марките ThinkPad и ThinkCentre.