Расте интересът към електронната търговия у нас

Почти всички картодържатели в България, или 82% използват интернет, а 33 процента от тях използват мрежата за закупуване на нужните им неща. Дрехите и обувките заемат първо място сред най-често купуваните по интернет стоки, сочи проучването MasterIndex България 2011, проведено сред 800 активни картодържатели.

Резултатите показват, че българските картодържатели продължават да бъдат много активни потребители на интернет и няма разлика между дамите и господата по отношение на използването на интернет (82%).

Освен това проучването показва, че най-активни са потребителите в региона на София (86%).

Не е изненада, че процентът на хората, които използват ежедневно глобалната мрежа, е сравнително по-нисък при най-възрастните. Средно, употребата на интернет е 27,1 пъти седмично сред анкетираните, които ползват интернет.

България показва обещаващо развитие по отношение на дигиталната култура, като 80% от картодържателите в страната използват интернет всеки ден, а 33% от тях пазаруват или плащат по интернет, коментира Мануел Алексе, регионален директор Балкани в MasterCard.

Най-активните картодържатели, които използват интернет и правят плащания по интернет, са тези на възраст 35-44 години (42%), следвани от хората между 25-34 и 18-24 години (по 36% от всяка група) и тези между 45 и 64 години (22%). Повечето картодържатели, които пазаруват онлайн, го правят няколко пъти годишно (34%), а средната честота за пазаруване в интернет е 19,5 пъти годишно.

По отношение на най-предпочитаните стоки, купувани онлайн, дрехите и обувките са безспорен лидер, посочени от 47% от картодържатели. Книгите и самолетните билети са на второ и трето място съответно като предпочитани за онлайн покупки.

В групата картодържатели, които използват интернет и често купуват книги, има значително по-малко младежи (18-24 години) в сравнение с хората на възраст 45-64 години (3% спрямо 17%). Напълно противоположни са данните по отношение на пазаруването по интернет на дрехи и обувки, където младите хора (18-24 години) са най-активни – с 46% спрямо 21% от хората на възраст 45-64 години.

Най-предпочитаните места за пазаруване онлайн са международните търговци (43%), докато българските онлайн търговци са предпочитани от близо една (32%). 22% нямат предпочитания откъде пазаруват. Хората между 45-64 години демонстрират най-високо доверие към българските интернет търговци (42%), а картодържателите между 35-44 г. вярват най-много на международните търговци (55%).

Резултатите от MasterIndex тази година доказват, че българите са започнали все повече да обръщат внимание на аспекта сигурност при пазаруване в интернет, а това е всъщност едно от ключовите предимства на безналичните плащания и електронната търговия”, коментира Мануел Алексе.

MasterIndex Bulgaria 2011 показа също, че 9% от картодържателите, които пазаруват онлайн, използват възможността да спестят пари, като се включат към груповото онлайн пазаруване. Тази категория картодържатели най-често пазарува ваучери за козметични процедури (45%), следвани от ваучери за екскурзии и ваканции (35%), ваучери за вечеря (15%) и автомобилни услуги (5%).

Коментар