Бумът на информация променя маркетинга

Повечето маркетинг директори признават, че не се чувстват достатъчно въвлечени в разговорите за своите марки в реално време, твърди проучване на IBM, представено в София. Налице е съществена промяна в подхода в общуването с клиентите, но маркетинг експертите поставят въпроса за това дали техните организации са подготвени да посрещнат тази промяна.

Проучването показва, че начините за измерване и оценяване на работата на маркетинг инвестицията се променят. Почти две трети от анкетираните (над 1700 маркетинг директори от цял свят) смятат, че възвръщаемостта от маркетинг инвестицията ще бъде основната измерителна единица за ефективността на маркетинга до 2015 г. Но дори сред най-успешните предприятия, повечето маркетинг лидери се смятат за безкрайно неподготвени да предоставят твърди цифри.

Почти всички лидери, отговорни за интегрирания маркетинг на продуктите, услугите и репутацията на своите марки, казват, че усещат значителна липса на влияние в ключови сфери като развиване на продукта, ценообразуване и избор на  канали за продажба.

Докато 82 процента от маркетинг мениджърите планират да увеличат употребата на социални медии в следващите 3 до 5 години, само 26% от тях в момента следят блогове, 42% проследяват ревюта от трети страни и 48% следят потребителски ревюта, за да си помогнат в построяване на своите маркетинг стратегии.

Приблизително 90% от цялата информация, създавана в реално време, е неструктурирана. Маркетинг директорите, които успеят успешно да възприемат този нов източник, ще бъдат в силната позиция да увеличават приходите си, да обновят потребителските взаимоотношения и да създадат нова добавена стойност на марката”, каза Селда Сенкая, маркетинг директор на IBM за Югоизточна Европа.

Докладът посочва 4 ключови предизвикателства, пред които се изправят маркетинг експертите в днешно време:

• бумът на информация
• социалните медии
• възможностите за избор на различни канали и устройства
• променящата се демография

Това са факторите, които в следващите три до пет години ще увеличават влиянието си върху дейността на маркетинговите организации. Въпреки това голяма част от маркетинг мениджърите се чувстват неподготвени да посрещнат и управляват въздействието на споменатите явления.

Всеки ден създаваме 2,5 квинтилион бита от информация – толкова много, че 90% от информацията в момента е създадена единствено през последните 2 години. Трудността е как да се анализира разнородната информация, за да се изведе значима тенденция и да се използва ефективно с цел подобряване на продукти и услуги и създаване на по-добро потребителско преживяване.

Увеличаващото се количество от нови канали и устройства, които маркетингът може да използва – от смартфони до таблети, бързо става приоритет за маркетинг директорите. Мобилната търговия се очаква да достигне до $31 милиарда до 2016 г.

Днес маркетинг директорът трябва да се справя с много повече и разнообразна като източници информация. За да посрещнат тези нови предизвикателства, маркетинг директорите трябва да увеличат своите собствени дигитални, технологични и финансови умения, посочва докладът. Но много от тях изглеждат резервирани в това отношение.

Попитани кои лични качества трябва да развиват в следващите 3 до 5 години, само 28% посочват от маркетинг директорите посочват технологичната компетентност, 25% отбелязват експертизата в социалните медии и 16% посочват финансовата прозорливост.

Коментар