Потребителите трябва да бъдат двойно по-внимателни по време на празничното пазаруване за Коледа и Нова година. Търговците се възползват от приповдигнатото им настроение и склонността им да похарчат повече отколкото по всяко друго време на годината, предупреди Комисията за защита на потребителите.
Специалните оферти от красиво аранжираните витрини на магазините, празнично облечените консултанти и продавачи и коледно-новогодишните брошури, листовки и телевизионни спотове могат да прикриват некоректни търговски трикове.
Една от регистрираните от КЗП нелоялни практики по време на празници е пускането на продукт в промоция в ограничени количества, който се рекламира масирано, но когато потребителят отиде в магазина, се оказва, че точно той липсва. Любезен консултант може да предложи подобен продукт, с близки качества и цена, които обаче се различават от тези на рекламирания.
Оказва се, че потребителят е привлечен от атрактивна стока на добра цена, а може да си тръгне с алтернативна, която не отговаря напълно на неговите потребности. В такива случаи правилното поведение на потребителя е да се откаже от покупка, макар вече да е инвестирал време и средства за посещението на магазина и да има психологическата нагласа, че ще се прибере у дома с нещо ново.
Друга примамлива оферта на търговците в навечерието на празници е при пазаруване от даден магазин над определена стойност, клиентът да получи подарък или да има възможност да закупи продукт на преференциална цена, който обаче понякога липсва, но това става ясно едва на касата или на изхода на обекта. Експертите съветват преди да решите да се възползвате от подобна оферта, да се уверите лично, че тя е актуална и че подаръците или продуктите на специална цена са налачни.
Важно е и да погледнете препоръчителната крайна дата за употреба на промоционалните продукти, тъй като в някои случаи те са с изтичащ срок на годност, обръщат внимание от Комисията.
Понякога пък стоки с промоционални цени на етикетите и на специално обособени щандове се маркират на касата с редовните им цени. Потребителите трябва много стриктно да следят дали избраните от тях намалени продукти се таксуват на обявените цени и ако открият разминаване, да сигнализират още на касата.
КЗК да не се прави на КЗП! А да РЯСВА монополите от които са пропищели хората сезирали КЗП и ДКЕВР! Търтеи популисти /комунисти/! Дано скоро ги изритат от ЕС.