Онлайн инструменти улесняват търсенето в огромни галерии

Инструменът “търсене на подобни изображения” анализира 2 милиона снимки за по-малко от секунда

Изследователи от Xerox откриха бърз и лесен път към най-добрите изображения в необятни галерии. Новата технология улеснява откриването на най-подходящата снимка за визуализиране и комуникиране на послание.

Инструментите за снимки са достъпни на технологичния онлайн портал на компанията Open Xerox. Потребителите могат да изпробват системата и да споделят отзиви. Четири нови инструмента позволяват анализиране, класифициране и откриване на изображения. Например, един от инструментите може да сортира колекциите според конкретни естетически характеристики, вместо по традиционни категории.

Предоставяме тези инструменти за всеки – от хора, които работят в сферата на маркетинга, до хората с големи колекции от изображения”, коментира Крейг Сандерс, мениджър на Европейския център по компютърно разработване.

Търсенето на подобни изображения позволява щателен анализ на 5 милиона снимки за по-малко от секунда чрез стандартен настолен компютър. Технологията може да бъде полезна при подредбата при всички видове хранилища за изображения – от големи банки за снимки, до дигитални документи на корпорации или лични колекции на настолния компютър.

Снимковият категоризатор автоматично подрежда изображения според тяхното съдържание. Предназначен е за хора от рекламния и маркетинговия бранш, фотографи, както и за всички, които управляват големи галерии от снимки. Използва метода на така нареченото „машинно обучение“ и алгоритми за обработка на изображения, за да ги анализира и класифицира в категории.

Търсенето по естетически критерии се заема с тежката задача да се научи кое прави изображението специално и уникално. Например, добрите крайбрежни кадри често включват кадифени вълни, постигнати чрез дълга експонация на кадъра. Алгоритъмът ще улови това качество у снимката.

Catepix е технология за сложен анализ на изображението, внедрена в забавно приложение, което анализира снимки във Facebook и „гадае“ за натурата на потребителя.

Коментар