Автомобилният гигант General Motors разработва интерактивни прозорци за своите коли. Новата технология ще разчупи представите за развлечение по време на път.
Интерактивните прозорци ще добавят към традиционните забавления – като слушане на музика и гледане на видео – функции на допълнена реалност. Проектът се нарича WOO (Windows of Opportunity, или Прозорец на възможностите).
GM разработва технологията съвместно със студенти от Израелската национална академия на изкуствата. Прозорците ще бъдат оборудвани с датчици за движение и оптични сензори и ще осигурят забавления за пътниците на задната седалка.
Планират се и разнообразни приложения за интерактивните прозорци, които ще позволят използването им не само за игри и развлечения, но и за работа.
Идеята за интерактивни прозорци не е нова. Автомобилни компании като Toyota, Mercedes и други също имат подобни разработки. GM разширява функционалността, без да дублира възможностите на бордовия компютър.
Очаква се новите прозорци с функции на допълнена реалност да навлязат в автомобилите на GM след няколко години.