Компаниите бягат от имиджа на замърсители

Експерт от световната природозащитна мрежа Грийнпийс oпроверга  тезата, че ИТ продуктите, произвеждани по екосъобразни технологии, са задължително по-скъпи за индустрията.


Ян Хаверкамп смята, че компанииите печелят в дългосрочен план от "зелените" ИТ
 

В интервю за сайта GreenTech.bg енергийният експерт Ян Хаверкамп разясни, че първоначално компанията инвестира в модерни технологии на производство, които ограничават токсините в материалите на продуктите. Но излезлите от употреба „зелени“ информационни продукти се рециклират по-евтино и в дългосрочен план компанията печели инвестициите си и подобрява имиджа си.

„Ако трябва да избирате между продукта на компания, която има проблеми с условията на труд и явни екологични замърсявания при производството си, и продукта на компания с чиста история, която има и повече шанс да оцелее на пазара, кое ще изберете? Инвеститорите и потребителите знаят отговора“, каза експертът.

Според него, все повече компании разбират предимствата на социално отговорното поведение. Като пример Хаверкамп посочи преместването на сървърите на Facebook от Вирджиния в Исландия и преминаването им към възобновяем енергиен източник, отказът на Apple oт PVC материали в нейните продукти и др.

Цялото интервю с Ян Хаверкамп четете тук.

Коментар