Мобилният маркетинг БГ – светло бъдеще, което не бърза

Мобилният маркетинг е мощен инструмент, който обаче изостава значително в България, сочат наблюденията на един от трите големи мобилни оператора у нас – М-Тел. На база на статистика от своите клиенти и предлаганите приложения в компанията са установили, че България тепърва има да наваксва много по отношение на мобилния маркетинг.

Symbian остава доминираща операционна система при смартфоните в България, посочи Петър Делчев от М-Тел по време на провеждащия се днес IAB Forum 2012. Делът й е над 50%. За сравнение, по света Symbian отдавна отстъпи водещото си място на Android.

Тази цифра говори за наличие на голяма база от стари сматфони. Тенденция у нас е този вид устройства да се “доизносват” подобно на дрехи. Например, бащата или майката в семейството дава стария си смартфон на сина или дъщерята.

Доколкото умните телефони се използват за цели, различни от гласова комуникация, най-често хората ги ползват за браузване. Далеч по-малък е трафикът на приложения, обясни още Делчев.

Все още няма и показателен пример за кампания с мобилен маркетинг в полза на малкия бизнес, сподели още Делчев в отговор на въпрос от публиката. Успешни кампании за мобилен маркетинг има, но те са свързани с възложители от страна на мощни сектори, като например автомобилния бранш.

Коментар