Компаниите нехаят за риска от срив на сайтовете

Много средно големи фирми рискуват да изгубят приходи и да отблъснат клиенти, защото нямат съставен план за възстановяване на своите уеб сайтове в случай на срив, сочи ново проучване на хостинг специалиста NetBenefit.
Изследването показва, че една трета от компаниите нямат план за "disaster recovery", пише sililicon.com. А от фирмите, които имат такъв, само 38% са казали, че тестват своите планове повече от веднъж годишно. Липсата на комуникация между ИТ отдела и маркетинговите екипи, които споделят отговорността за уеб сайта, е една от причините за тревожните заключения на проучването.
Около две трети от запитаните пък са отговорили, че не очакват поражения за бизнеса си, ако сайтът им се срине за един цял ден. Това, според анализаторите, може да се дължи на липсата на търговско съзнание от страна на ИТ отдела.
Експерти от Butler Group твърдят, че докато фирмите изпадат в непредвидени ситуации в своя изграден от тухли и хоросан бизнес, много от тях не вземат насериозно уеб сайтовете. Изключение правят, разбира се, онлайн компаниите.
Проблемът със сайтовете трябва да бъде отнесен на управленско равнище, съветват анализаторите. Ако уеб сайтът е важен за бизнеса, то той не бива да бъде оставян само на ИТ отдела.
За да се състави разбираем план за възстановяване след срив, ИТ мениджърите първо трябва да разберат до каква степен ще пострада бизнесът от търговска гледна точка в случай на срив на сайта. След това те трябва да разгледат инфраструктурата слой по слой и да маркират потенциалните точки на повреда в приложните сървъри, мрежовите слоеве и центровете за данни, посочват анализаторите.

рубрика: Uncategorized

Коментар