Агресивен играч ще конкурира SAP и Siebel на европейския CRM пазар

Компанията RightNow Technologies атакува пазара на решения за управление на връзките с клиентите (CRM) в Европа. Според изпълнителния директор Грег Джайънфорт, цитиран от CNET, CRM пазарът на Стария континент ще експлодира и неговата компания ще се възползва от това за сметка на гиганти като SAP и Siebel, притежавана от Oracle.
RightNow предлага алтернатива на скъпите и отнемащи време CRM инсталации при клиента с решения по поискване (on demand). Миналата година американската компания постигна 70% ръст на бизнеса си с корпоративни потребители.
Джайънфорт казва, че именно корпоративният клиент е цел номер едно за RightNow, въпреки че CRM решенията по поискване са най-популярни в средния бизнес.
SAP и Siebel правят също стъпки в посока на “one demand” решенията, или още известни като SaaS (софтуерът като услуга). Според Джайънфорт обаче въпросът не опира просто до това да се противопоставят двата модела: собствени решения срещу софтуерна услуга по поискване.
Никой, като се събуди, не казва, че иска да си купи “софтуер като услуга”, коментира Джайънфорт. Потребителите казват „искам моят кол център да работи по-добре” или “искам оплакванията на моите клиенти да са по-малко”.
Скоростта на имплементация на CRM е ключов момент, посочва CEO-то на RightNow. Внедряването на собствени решения продължава с месеци, докато услугите по поискване се доставят много по-бързо.
Джайънтфорт не пропуска да отбележи, че RightNow е надвила SAP за управлението на всичките кампании на Nikon, както и че е изместила Siebel от Electronic Arts.

Коментар