Световният пазар на платформи за бизнес анализ (BI) и софтуер за управление на производителността (PM) бележи ръст от 16,4% до 12,2 млрд. долара през 2011 г., по данни на Gartner.
Повечето приходи ($7,79 млрд.) идват от BI платформите, търсенето на които е нараснало с 16,3%. Следват решенията за управление на ефективността на компаниите ($2,51 млрд.) с ръст от 16,4%. Приложенията за анализ и PM софтуерът са генерирали $1,93 млрд., което е със 17,3% повече спрямо предходната година.
Подобни темпове на ръст показват не само увеличени ИТ бюджети на компаниите, но и подем в интереса на бизнеса към BI инструментите, които често се явяват единствената възможност за анализ на огромния обем информация и вземане на решения, отбелязва Gartner.
Немската компания SAP запазва лидерска позиция на пазарите за BI, анализ и PM. Делът на компанията за 2011 г. възлиза на 23,6%, което е с 0,6% повече спрямо 2010 г. Приходите на SAP са нараснали с 19,5% до 2,88 млрд. долара.
На второ място Gartner поставя Oracle с продажби за $1,9 млрд. и дял 15,6%. Следват SAS Institute ($1,54 млрд. и 12,6%), IBM ($1,47 млрд., 12,1%) и Microsoft ($1,05 млрд. и 8,7%).
Челната петица ще запази положителна динамика на ръст, благодарение на нови придобивания и интеграция. Като цяло, Gartner прогнозира ръст при над 100 по-малки компании.
В сегмента продължават да доминират традиционните локални решения. Същевременно се наблюдава ръст в търсенето на облачни и мобилни инструменти, средства за работа в социални мрежи и за обработка на големи обеми данни. Тези тенденции ще определят развитието в следващите години, отбелязва Gartner.