Немският софтуерен гигант SAP AG ще похарчи 500 милиона долара за привличане на нови клиенти към системата за анализ HANA (High-Performance Analytical Appliance). Инвестицията цели да засили конкурентноспособността на SAP спрямо Oracle, предаде Блумбърг.
337 милиона долара ще бъдат отделени за консултантски услуги на клиенти на HANA и за реализация на 18-месечна програма за възвръщане на инвестициите.
Други 155 милиона долара ще бъдат насочени към фонд за поддръжка на разработки на софтуерни продукти, съвместим с платформата за анализ.
SAP вярва, че инициативата ще привлече нови клиенти към HANA, тъй като демонстрира ангажимента на компанията към развитието на платформата.
С пускането на HANA и покупката на разработчика на бази данни Sybase за 5,8 млрд. долара SAP влезе в пряка конкуренция с Oracle на пазара за системи за управление на бази данни, който се оценява на 22,5 милиарда долара.