София, България, 17 април 2012 г. – За втора поредна година Samsung Electronics стартира програмата за кариерно ориентиране на ученици Trends of Tomorrow. Кампанията има за цел да насърчи развитието на младите хора в България, да помогне в избора им на кариерно развитие и да улесни първите им стъпки в желаната от тях професия. Областите, в които младежите ще бъдат предизвикани да открият силните си страни са: Масови комуникации и медии, Маркетинг и продажби, Правни и политически науки, Инженерни науки и IT, Изкуство и култура, Медицина и естествени науки.
Един от ключовите елементи на проекта е конкурсната инициатива, в която участниците ще се съревновават на няколко етапа, за да открият, в екип от трима най-креативната формула за успех, като комбинират силните страни на всеки един от тях. Заедно с ментор те ще изготвят кариерен план, като най-добрите три ще бъдат наградени. За да се включат, учениците трябва да попълнят кратък тест в страницата на проекта във facebook – Trends of Tomorrow Bulgaria.
Тестът e достъпен от 18 април и се състои от въпроси, които определят какъв тип личност е кандидатът. Разработените с помощта на психолог от Национална мрежа за децата въпроси и профили, ще формират три типа личности: R (red – червен), G (green – зелен) или B (blue – син). В последствие участниците ще сформират екипи, които ще включват по един член от всеки тип. Участниците в проекта ще изберат посоката, в която искат да се развиват, и чрез гласуване във facebook ще бъдат избрани 200 отбора, които да продължат в следващия етап.
Тези участници ще трябва да опишат мотивацията си, а жури ще определи 60 екипа, по 10 за всяка професия, които да се класират за финал. С помощта на ментори, избрани според характеристиките на всяка професия, те ще изготвят свои кариерни планове. Накрая, журито ще излъчи по един отбор победител от всяка професия. Наградите, за които участниците се съревновават са стипендии на стойност 5 000 евро за първия екип, 3 000 евро за втория, а всеки от членовете на третия екип ще получи Samsung Galaxy Note.
Като част от инициативата, мобилен екип на Samsung и психолог от Национална мрежа за децата ще посети гимназии в София, Варна и Пловдив през месеците април и май. По време на срещите си с учениците, представители от Samsung ще споделят с младите посетители своя опит и ще им дадат съвети за професиите и тенденциите на бъдещето, а психологът в екипа ще им помогне с кариерното ориентиране.
През 2011 г. в проекта се включиха повече от 800 ученика, а организаторите от Samsung посетиха 11 училища в София, Пловдив и Бургас, където представиха успели хора от различни области (маркетинг, човешки ресурси, реклама). Те споделиха с учениците своите професионални истории и им дадоха идеи за бъдещо професионално развитие. Проектът беше съсредоточен върху конкурс за стажантски програми, предложен от Samsung и партньорите в кампанията. Победителите тогава получиха шанс да проведат първия си стаж във водещи организации. В рамките на програмата се проведе анкета, чиито резултати показаха, че повечето млади хора имат интереси в областта на комуникациите и маркетинга (24%), икономика (22%), IT/инженерни специалности (17%), хуманитарни науки (16%) и медицина (8%). По отношение на категоричността на избора за бъдещо професионално поприще, резултатите сочат, че 45% от отговорилите се двоумят, 33% са уверени в решението си, а 17% все още не са оформили крайното си решение.