Продажбите на самостоятелни копия на Windows Vista в магазините са значително по-малко в сравнение с тези на Windows XP, през първата седмица от пускането им на пазара. Това твърди ново проучване на NPD.
Данните, събрани от компанията, показват, че броят на продадените копия на Vista е с близо 59% по-малък в сравнение с XP. Приходите също са по-ниски, но не с чак такава разлика – 32% по-малко приходи, което се дължи на по-високата цена на Vista спрямо XP.
Vista беше пусната в продажба едновременно в магазините и за инсталиране в новите компютри на 30 януари. Бизнес организациите, които имаха сключени договори за лиценз, можеха да си закупят новата операционна система още през ноември.
Въпреки че продажбите на дискове с Vista бяха по-слаби от тези на XP през първата седмица, бизнесът с компютри нарасна с 67% в сравнение със същия период една година по-рано, отбелязва NPD. Потребителите разбират, че се нуждаят от по-мощна система, за да се възползват от някои от възможностите на Vista, и затова сравнително по-малък брой от тях избират да инсталират новата ОС на вече остарелине си машини, посочват анализаторите.
Докладът на NPD отчита продажбите на крайни потребители от Amazon.com, Best Buy, Circuit City, CompUSA, Kmart, Office Depot, OfficeMax, Staples и Target. Проучването покрива първите седем дни на пускането на Vista – от 28 януари 2007 г., и първите седем дни на XP – от 21 октомври 2001 г.
Версията от висок клас Vista Ultimate Edition представлява 30% от продажбите. Това спомага за вдигането на средната цена на Vista през първата седмица от пускането й на $207, което е увеличение с повече от 65% от средната цена на XP за същия период.
По-ранен доклад на NPD показа, че продажбите на Vista сред бизнеса са били по-високи от очакваните. Новата ОС е достъпна за компаниите от ноември месец м.г.