Сайтовете за фишинг с фокус върху банките и електронната търговия са най-често използвани от кибер мошениците, сочи проучване на G Data Security Labs за 2011 г. и началото на 2012 г. Техният дял сред фишинг измамите е 63%, като особено популярни са фалшивите страници за PayPal.
Създавайки подобни сайтове, мошениците се опитват да се доберат до персонални данни за притежателите на акаунти с цел последваща кражба на пари или друг тип измами. Банковият фишинг е най-доходоносен в класацията на G Data.
На второ и трето място по популярност (с 13%) са фишинг сайтовете, посветени на социални мрежи, чат и имейл, и тези за игри. Информацията от подобни услуги се продава добре на черния пазар, а цената на акаунтите за онлайн игри като World of Warcraft зависи от нивото и активите на играча.
Що се отнася до социалните мрежи, освен продажба на данни за достъп до потребителски профили фишърите за заинтересовани от разпространение на спам и зловреден код от чужди акаунти. Разчита се на това, че когато получават съобщения от свой виртуален познат, потребителите по-лесно кликат на връзките, отколкото ако съобщението идва от непознат.
На четвърто място в рейтинга на фишинговите сайтове с 10% дял са онлайн магазините и аукционите. В тази категория, например, попадат измамни сайтове, насочени към купувачите на магазина eBay. Ако фишърите получат данни за достъп до акаунти, те могат да насочат плащания за извършени покупки към свои сметки. Това е особено опасно за търговците, които продават стотици стоки на ден.