За първи път у нас QR код се появи на опаковката на енергоспестяваща крушка, съобщиха от Realux – компанията, която внедрява новата технология.
QR (Quick Response) кодът е специфичен матричен шифър, разпознаваем от камерите на мобилните телефони. Баркодът се състои от черни модули, подредени в квадратен шаблон върху бял фон. Шифърът се разпознава от специални QR четци, които се предлагат като приложения за смартфони.
„Всеки потребител, който има смартфон, може да сканира опаковката от щанда на магазина и да отвори директно страницата на съответната фирма. Така може да разбере всичко, което го интересува, дори да зададе въпрос, преди да си купи дадената стока”, поясниха от Realux.
QR кодът е широко разпространен в Япония и Южна Корея. С навлизането на смартфони с камери QR кодовете започват да се използват масово и в Европа и Америка. В Щатите само за последните няколко месеца 14 милиона потребители са сканирали QR кодове, като 39 % от тях са направили това от някой магазин.
Технологията съдържа огромно количество информация върху много малък носител, което разкрива възможности за най-различни приложения – менюта в ресторанти, визитки, пътни знаци, талони за отстъпка и много други. QR кодовете могат да се поставят дори върху плод и да показват количеството на полезни вещества в него.
В България QR кодът става все по-популярен и вече може да се забележи върху много предмети – например плакати, рекламни материали, списания и др. Тенденцията е свързана с нарастващата употреба на смартфони у нас, които в момента са над 1 милион.
Прогресивните световни технологии идват и в България, QR код върху опаковката на енергоспестяваща крушка Realux