Две от водещите японски компании, Sony и Panasonic, ще обявят следващата седмица партньорство в областта на органичните светодиодни дисплеи (OLED). Преговорите между двата електронни гиганта, за които стана ясно преди месец, са завършили с успех, предаде Ройтерс.
Партньорството предвижда разработка и производство на OLED панели с голям размер и телевизори на тяхна основа, съобщи по-рано Nikkei, позовавайки се на два независими източника.
Sony и Panasonic целят да снижат себестойността на OLED панелите, за да конкурират успешно корейските гиганти Samsung Electronics и LG Electronics. През 80-те и 90-те години на миналия век японците доминираха на пазара за телевизори, но сега отстъпват на по-агресивните корейски производители. Обединявайки усилия, Sony и Panasonic ще се опитат да си възвърнат загубените позиции.
Всяка от двете компании има собствени разработки в областта на технологиите за производство на OLED. В частност, Panasonic развива технология за струен печат и вече инвестира 370 млн. долара в изграждане на пилотна производствена линия.