Макар и популярността на iPad да остава висока, негативното влияние на таблета върху продажбите на ноутбуци намалява. Това се дължи на факта, че таблетите служат преди всичко за развлекателни цели, докато за работа и образование са предпочитани лаптопите, съобщи didgitimes.com.
Потребителите постепенно осъзнават, че таблетите не могат да заменят пълноценно лаптопа, и сега пазарът на мобилни компютри започва да се възстановява, коментира Саймън Лин – председател на борда на директорите на Wistron, третия по големина контрактен производител на ноутбуци.
Новите процесори Intel Ivy Bridge и предстоящото пускане на операционната система Windows 8 също способстват за възстановяване на потребителското търсене на ноутбуци, допълва Лин. Така например, през второто полугодие Wistron ще достави с 20% повече лаптопи, отколкото през първото.
Същевременно, редица маркови производители също оценяват оптимистично перспективите на световния пазар на лаптопи през второто полугодие – сред тях са Acer, Asus и Samsung, докато HP и Dell са настроени по-неутрално.