Nokia се разкайва за свои решения

За първи път изпълнителният директор на Nokia Стивън Елоп подложи на съмнение правилността на някои свои решения. „В последната година и половина настъпиха събития, при които можехме да направим някои неща по друг начин, ако знаехме, че всичко ще се променя по-бързо, отколкото очаквахме”, споделя Елоп, цитиран от Хораци Дедю, основател на анализаторската компания Asymco.

Като пример Елоп посочва бързото падане на цените на Android устройствата на пазари като Китай. Това се случи толкова бързо, че положението на Nokia стана сложно за кратък период от време. Компанията все пак има и “план  Б”, ако нещата с Windows Phone не се получат.

„Но ние продължаваме да подобряваме нашата стратегия. Ситуацията сега е по-сложна и всеки път е по-трудно да бъде прогнозирано бъдещето”, допълва CEO-то на Nokia.

Дедю очаква в скоро време Microsoft да направи голяма инвестиция в Nokia, като закупи част от нейните акции. По подобен начин в миналото софтуерният гигант помогна на Apple, Barnes&Noble и Facebook.

„Microsoft прави това не от стремеж да погълне тези компании, а от желание те да оцелеят и успеят. Стъпката е сигнал за индустрията, партньорите и разработчиците”, коментира Хораци Дедю.

Nokia е в изключително трудно ситуация. Компанията извършва болезнен преход от Symbian платформа към Windows Phone, продължава да губи пазарен дял, да отчита по-лоши от очакваните финансови резултати, да затваря заводи и уволнява хиляди служители.

Коментари по темата: „Nokia се разкайва за свои решения”

добавете коментар...

  1. Наблюдател

    Мдам… И аз ще си поръчам сега пиле с сладко-кисел сос и докато го поглъщам, ще се опивам от алтруизма си…

  2. User

    Nokia направиха нещо невероятно – показаха на света какво е фирма-камикадзе. Symbian можеше да остане като основна платформа докато си оправят стратегиите, а те се впуснаха да правят разни видове телефони с разни операционни системи и хората се объркаха и питаха какво да купят. Така се получи казаното от предците ни: "От два стола – на земята". Жалко за марката.

Коментар