Социалната мрежа за професионалисти LinkedIn има добре развит бизнес модел за монетизиране на членската маса, става ясно от интервю на CEO-то Джеф Уайнър за Forbes. Списанието прави любопитно сравнение на ключови показатели на LinkedIn и Facebook.
Оказва се, че потребителите на LinkedIn прекарват на сайта средно по 18 минути на месец, спрямо 6,4 часа за Facebook. Въпреки това LinkedIn получава по 1,30 долара приход на всеки час, прекаран от потребителя в мрежата, докато Facebook печели само 6,2 цента.
Най-скъпата услуга, предлагана от социалната мрежа, е LinkedIn Recruiter, аналог на “Bloomberg terminal” и насочена към талантливите потребители. Един потребителски лиценз за нея струва 8 200 долара.
Adobe, най-големият клиент на LinkedIn, си е купил 70 лиценза, носейки на мрежата над половин милион долара чиста печалба годишно. Най-добрите агенти по продажби в LinkedIn изкарват по около 400 000 долара годишно с помощта на Recruiter.
LinkedIn изразходва около една трета от приходите си за маркетинг. Тази година се очаква постъпленията на мрежата да се удвоят до 70 милиона долара.