Samsung и Apple в битка за Азия

Съперничеството между Apple и Samsung в потребителската електроника се разпростира на повечето региони по света. На важния азиатски пазар компанията от Купертино отстъпва само на Samsung, според ново изследване на сп. Campaign Asia-Pacific.

 

Изпреварвайки Sony и Panasonic, Apple заема второ място в Азия, след традиционния фаворит в региона – корейската мегакорпорация Samsung. Продажбите на Apple в Азия са нараснали почти двойно за една година, пише electronista.com.

Проучването обхваща 14 категории продукти и услуги (включващи 73 подкатегории). Резултатите сочат, че луксозните марки отново излизат напред, което е обещаващ признак за икономиката. Наблюдава се по-голям интерес към глобалните брандове в сравнение с локалните, а в Топ 20 на най-добрите марки има по-малко китайски компании – само три, в сравнение с 8 миналата година. Същевременно, локалните за Япония и Южна Корея брандове показват много високи резултати в изследването.

Топ 5 на марките се оглавява от Samsung, а доскорошният лидер Sony слиза на трета позиция. За първи път в челото попада Apple, и то директно на второ място. Същото може да се каже и за Nestle, заела пето място – единствeната компания в групата, която не е от сферата на електрониката.

Позицията на Apple отразява нейната нарастваща роля на пазарите в Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион. Продажбите й в Китай са нараснали с 500%, в сравнение с миналата година и вече възлизат на над 20% от общите приходи на компанията, отстъпвайки по значимост само на бизнеса в САЩ. Бизнесът на Apple в Азиатско-Тихоокеанския регион и Япония също бележи значителен ръст – над два пъти за последната година.

Коментар