Microsoft възнамерява да приложи нов бизнес модел за продажби на облачния пакет от приложения Office 365. Подходът, наречен Office 365 Open, ще позволи на партньорите на компанията да получават повече приходи от продажбите, съобщи digitimes.com.
Услугата Office 365 беше представена през 2011 г. Според източници от индустрията, облачното предложение на Microsoft не носи стимулиращи постъпления за стратегическите партньори на софтуерния гигант, което е довело до известна незаинтересованост в налагане на продукта от тяхна страна.
В резултат на това крайните клиенти са започнали да си купуват услуата директно от Microsoft. Повечето провайдери на общодостъпни облачни услуги продават директно на потребителите, като този модел работи добре на пазарите в САЩ и Европа, но е трудно осъществим в Азия.
За да се справи с проблема, Microsoft ще приложи традиционните си начини за продажба и в модела Office 365 Open. Очаква се промяната да стимулира партньорите да налагат облачното решение.