Nokia предприе нова мярка за оптимизиране на бизнеса си. Финландската компания ще затвори два от четирите си магазина в Китай, съобщи Уол Стрийт Джърнъл.
В замяна на това Nokia ще разшири търговската площ на останалите два магазина, разположени в Пекин и Гуанджоу. Не се съобщава колко хора ще бъдат освободени.
Предполага се, че компанията затваря магазини, заради слабите резултати на пазара в Китай.
През първото тримесечие на 2012 г. обемът на продажбите падна с 60% в сравнение със същия период на миналата година. Продадени са 9,2 млн. броя телефона спрямо 23,9 млн. в началото на 2011 г.
Изпълнителният директор на Mokia Стивън Елоп остава оптимист въпреки загубата на пазарен дял. Той обеща нови смартфони, по-евтини от бюджетния Lumia 610 под управлениe на Windows Phone.
По данни на Nielsen, делът на мобилните устройства на Nokia в САЩ възлиза на 1,2%, от които 0,3% се падат на WP смартфоните.
Евтината стока не те прави богат.