Делът на Apple на пазара за компютри в САЩ е нараснал до близо 12%, по предварителни данни на Gartner и IDC. Компанията от Купертино заема трето място, но на световния пазар дори не попада в Топ 5.
Статистиката на анализаторските компании отчита продажбите на десктоп компютри и лаптопи, но не и на корпоративни сървъри и таблети. Като цяло, световният пазар бележи спад с 0,1%, сочат данните за второто тримесечие.
Вече седмо поред тримесечие ръст на продажбите или няма, или е твърде малък. Лидер на пазара продължава да бъде HP, следвана от Lenovo, която настъпва с агресивна ценова политика и поглъщания.
Според Gartner, на трето място е Acer с дял от 11%, бележейки ръст, след като успя да реши проблемите със складовите наличности и търсенето на продуктите й нарасна.
Четвърти на компютърния пазар в света е Dell с дял от 10,7%. Тексаската компания пое път на преквалификация в доставчик на професионални услуги. Asus затваря челната петица с дял от 7%.
На пазара в САЩ доминира отново HP с 25-процентен дял, а след нея се нареждат Dell (21,7%) и Apple, която бележи ръст от 10,8% до 12% на годишна база. Acer измества Toshiba в борбата за 4-то място, държейки 8,5% срещу 8,2% за японците.
Данните на IDC се разминават в известна степен с тези на Gartner. Челната петица на световния пазар формират HP, Lenovo, Dell, Acer и Asus (разликата е в позициите на Acer и Dell). Има сериозна разлика и на пазара в САЩ, където IDC поставя Lenovo на 4-то място, а Acer на 5-то, като в Топ 5 не присъства Toshiba. Делът на Apple е оценен на 11,4%, което й отрежда трето място.