Рекламодателите в Google вече ще имат средство за предотвратяване на измамите с кликове. От следващия месец най-голямата търсеща машина в Интернет ще въведе технология, която ще спира показването на реклами от типа “плати за клик” на компютрите на злонамерени конкуренти на рекламодателя.
Целта е да не се допусне умишлено кликване върху рекламите, за да се консумира по-бързо бюджета, респ. да се увеличава цената на рекламата. Google ще позволи на своите клиенти да специфицират кои IP адреси да бъдат блокирани, т.е. рекламата да не достига до тях.
Google е принуден да въведе подобна мярка, за да спре измамите с кликове, при които компаниите “изяждат” рекламния бюджет на своите конкуренти. Друга цел на технологията е да предотврати наддаването за ключови думи от рекламата на конкурентите и използването им за собствената реклама.
Фалшиви кликове се генерират по два начина – чрез наети от компаниите лица или чрез автоматизирани софтуерни програми. Новата технология на Google ще предостави на клиентите и повече информация за това колко пари ще спестят, ако използват филтрирането срещу фалшивите кликове. Системата ще предложи и стандартен интерфейс за рекламодателите, чрез който те ще отчитат измамите и ще изискват разследване.
Засега няма точни оценки на явлението “измама с кликове”. Според Google процентът на мошеническите кликове е малък, но някои проучвания определят измамите на 12% общо за водещите търсачки в Интернет.