Оценяван на 225 милиона долара преди четири години, порталът за споделяне на връзки към публикации Digg е бил продаден по-рано тази седмица за само $500 хиляди, съобщи Уол Стрийт Джърнъл, позовавайки се на осведомони източници. Купувач на Digg е нюйоркската компания Betaworks, която се занимава с развитие на ИТ проекти. Новият собственик възнамерява да възроди популярната услуга.
Digg изгря на небосклона с концепция за новини, посочвани и оценявани от самите потребители. В голяма степен благодарение на нея в интернет се утвърди гласуването на аудиторията за определена публикация.
Въпреки огромната си потребителска база в периода 2007-2009 г., Digg не успя да се наложи като интернет гигант. Порталът загуби значителна част от аудиторията си в неравностойна конкуренция с Facebook и Twitter.
Представители на Digg потвърждават сделката с Betaworks. Компанията от Ню Йорк е купила бранда, сайта, всички технологии и други активи. Финансови параметри на поглъщането не се съобщават официално.
Според TechCrunch.com, сумата от $500 хиляди, огласена от Уол Стрийт Джърнъл, е силно занижена и не съотвества на действителността. Твърди се, че Betaworks е дала значително повече от половин милион долара, за да притежава Digg. Шефът на компанията Мат Уилямс също твърди, че общата стойност на сделката е по-висока.
Макар и да загуби имиджа си на перспективен интернет проект, Digg продължава да има достатъчно висока посещаемост, която гарантира доходи от онлайн реклама, по-големи от $500 000 на година.
В портфолиото на Betaworks влизат редица други интернет проекти, вкл. популярни сайтове като bit.ly, news.me и Chartbeat. Основателят на Betaworks Джон Бортуик ще стане новият изпълнителен директор на Digg.com, след приключване на сделката.
Компанията възнамерява да върне на Digg статута на стартъп, да намали съществено бюджета на портала, да съкрати персонала и да въведе цикъл на бързо обновяване. Настоящите служители на Digg няма да преминат на работа в Betaworks.
През своето съществуване Digg привлече инвестиции в размер на $45 млн., вкл. от фонда Greylock Partners, създателя на социалната мрежа LinkedIn Рейд Хофман и известния венчърен капиталист Марк Андреесен.
През 2008 година тръгнаха слухове, че няколко ИТ гиганта, сред които Google и Microsoft, искат да купят Digg. Споменаваха се суми от порядъка на 200-225 милиона долара. Четири години по-късно Digg намери купувач на стотици пъти по-ниска цена.