Световният пазар на софтуер за бизнес анализ (BA) е нараснал с 14% през 2011-та спрямо предходната година, по данни на IDC. За сравнение, през 2011 г. сегментът отбеляза ръст от 11,6%. Прогнозата сочи, че към 2016 г. пазарът на софтуер за бизнес анализ ще се увеличава средно с 10,1% на година.
В условията на жестока конкуренция и бързо променящ се пазар компаниите не могат да разчитат повече само на интуиция, да градят бизнеса си на сляпо или да го разглеждат в обичайния контекст. Във всички сфери на пазара предприятията все по-често се обръщат към анализа на данни с цел бързо и точно реагиране на потребностите на клиентите и прогнозиране поведението на купувачите. Благодарение на бизнес анализа, компаниите могат да повишат и приходите от своята дейност, и лоялността на потребителите.
Под влияние на тенденции като големи обеми данни (Big Data), еволюционни и революционни технологични разработки, които се случиха в последните три десетилетия, софтуерът за бизнес анализ направи огромна крачка в посока от нишов към масов пазар, коментира Дан Весет, вицепрезидент по изследвания на решенията за бизнес анализ в IDC.